Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Český motokros - Pár info k sezoně

Nevíme co dřív, první závod za dveřmi a naše zpravodajství lehce zadrhlo. Tedy dovolte pár informací k letošní sezoně. Pár proto, že nic úplně zásadního se vlastně nemění. A taky není důvod, když se ukázalo, že většina věcí funguje jak má.

I letos pojedeme 4 třídy: MX1, MX2, Veterán a Ženy. Opět se budou pánské třídy střídat v tom kdo pojede poslední a v Pacově to na úvod bude třída MX1.

Časový harmonogram zůstává téměř stejný, téměř proto, protože jsme zkrátili rozjížďku Žen na 15 minut a 2 kola. V Pacově bude lehká změna a to, že nejdříve proběhne kvalifikační trénink a potom teprve zkouška startu, jinak všude jinde bude vše jako loni, tedy nejdříve zkouška startu a pak rovnou kvalifikace.

Novinkou okopírovanou z MS bude tzv. elektronická rozprava. V týdnu před závodem budou všem jezdcům, kteří vyplnili kdy do přihlášky svůj email rozeslány informace k danému závodu. Mail bude obsahovat Zvláštní ustanovení, časový harmonogram, mapku tratě s vyznačením vjezdu a výjezdu z tratě, do zaváděcího kola atd. Cílem je jednak informovat všechny jezdce o důležitých věcech předem, ale hlavně zúžit klasickou rozpravu opravdu jen na otázky bezpečnosti tratě a zkoušku startovacího zařízení.

Jak již někteří zaregistrovali ze Zvláštních ustanovení, byli pro letošní rok sníženy vklady pro třídy MX1 a MX2. Toto snížení proběhlo na základě dohody mezi generálním partnerem, pořadateli a promotérem. Toto snížení má být motivací pro jezdce, aby jich na MM ČR v daných třídách začalo jezdit více. Původní myšlenka směřovala k vyplácení odměny kvalifikovaným jezdcům v těchto třídách, ale nakonec bylo přikročeno k tomuto plošnému snížení vkladu. Toto opatření bude v platnosti po celou sezonu a po sezoně proběhne vyhodnocení.

Poslední lehkou změnou je výše odměn jezdcům. Nově budou odměny rozdělovány nikoliv za celkové umístění, ale podle umístění v jednotlivých jízdách.