O první srpnové neděli se v Petrovicích u Karviné přehoupl seriál Buksa/Ados motokros 2015 do své druhé poloviny. Petrovický závod pumpoval do diváků adrenalin od startu až do cíle, ve kterém jsme spatřili mnoho nových tváří. To i díky téměř nejvyššímu počtu startujících jezdců, kde jsme dosáhli stejné účasti jako na úvodním podniku v Kramolíně. Bohužel na startu nestál Florent Richier, který dostal od doktora stopku kvůli zranění z Jinína. Má odtržený ramenní kloub od klíční kosti a pár týdnů bude mimo motorku.
Nové tváře jsme však nespatřili na stupních vítězů ve třídě Žen. Ženy opět suverénně ovládla Lucie Simonová, která obě jízdy vyhrála. Velmi jí k tomu však pomáhají její zkušenosti a jistota. V první jízdě se spolu s Janou Antošovou vzdálily zbytku pole a Antošová Simonovou dokonce atakovala. Došlo ke kontaktu a Antošová upadla. „S Janou jsme se srazily a já byla v zatáčce stabilnější a náraz jsem ustála,“ komentovala střet Simonová. Ve druhé jízdě byla situace jako přes kopírák, ale tentokrát byla Antošová natolik vzdálená, že nedokázala zahájit atak. Třetí byla v obou jízdách Barbora Laňková s velkou ztrátou. Průběžně vede šampionát Simonová s plným počtem bodů.
Ve Veteránech jsme se na pódiu dočkali drobného překvapení. První dvě místa byla sice daná, ale o to třetí se sváděl pěkný boj. První samozřejmě skončil Martin Žerava, který odjel i obě rozjížďky MX1 na 8. a 7. místě. Druhý byl domácí jezdec Jindra Hrabica, od kterého se trochu čekalo, že Žeravu pozlobí, ale jelikož Veteráni jeli až po MX1, byl Žerava rozjetý a tudíž na Hrabicu dobře připravený. O třetí místo se pralo více jezdců, avšak nejúspěšnější byl obě jízdy Michal Kynčl, který se na pódium dostal letos poprvé.
Velké tempo v MX2
V Petrovicích se v „malých“, tedy třídě MX2 jezdilo opravdu ostře. První start proběhl bez problémů a o to byla zajímavější bitva v průběhu závodu. První odrazil Milan Špičák, který je poslední dobou ve výborné formě. Za ním Tomáš Šimko, Bence Szvoboda a Martin Krč. Šimko ale přebrzdil přední kolo a upadl ve druhé zatáčce. Než se k motorce dostal, vyrážel jako poslední. Dobrý start neměl ani jeho rival Sulivan Jaulin, který byl kolem šestého místa. Špičák nevydržel ve vedení dlouho, jelikož za sebou slyšel neustálý omezovač Szvobody. Ten se přes něj převalil rychlostí blesku, a jak rychle přijel, tak i rychle odjel. Szvoboda měl tedy na čele náskok a po polovině jízdy se na druhé místo probojoval Jaulin, to byl ale už Szvoboda v nedohlednu. Třetí se statečně držel Špičák, ale v zádech měl Krče a téměř domácího Tomka Wysockého. Špičák dlouho nevzdoroval a oba ho předjeli, dojel si tedy pro páté místo. Čtvrtý skončil Wysocki, třetí Krč, druhý Jaulin a první Szvoboda.
Druhá jízda byla noční můrou pro Jaulina, který odstartoval první, ale na záda mu dýchal Šimko. Šimko věděl, že musí okamžitě před Jaulina a ve druhém kole to na něj zkusil. Oba se dostali do kontaktu a Šimko téměř v ležící poloze přidal plyn a znovu se opřel o Jaulina. Nikdo neupadl, ale dotáhla se na ně skupinka Szvoboda, Wysocki a Krč. Ve třetím kole, po kontaktu se Šimkem, Jaulin chyboval na dopadu jedné z lavic. Upadl, ohnul si řídítka a utrpěl pohmožděniny. V závodě i přes bolesti pokračoval na 9. místě. Na čele tedy byl Šimko, ale na něj se už tlačil Wysocki, který chtěl zopakovat výhru z loňského roku. Šimka v 7. kole ukázkově předjel a hnán polskými fanoušky zmizel v nedohlednu. V tu chvíli jeli první čtyři borci v MX2 stejné časy jako lídr třídy MX1. Před Šimka se dostal i Krč a vypadalo to, že přes něj půjde i Szvoboda, ale ten v závěru trochu zpomalil. „Měl jsem rozbité brýle od kamení a oči jsem měl plné prachu,“ uvedl Szvoboda jako důvod jeho zpomalení. Jízdu vyhrál Wysocki před Krčem a Šimkem. Celkově zvítězil také Wysocki, druhý Szvobodoa a třetí Krč. V šampionátu i přes pád stále vede Jaulin o 4 body před Šimkem a nyní má stejný počet bodů i Martin casino Krč, což vývoj šampionátu velmi dramatizuje.
Překvapení v MX1
Petrovický závod je hodně o kvalifikaci a startu. Na trati je obtížné najít skulinku na předjetí, proto jsou zde závody takřka pokaždé vzhůru nohama. To platilo hlavně ve třídě MX1. V první jízdě se startovní manévr nejlépe povedl Petru Michalcovi, za ním dával plyn Jára Romančík a jako třetí jel Martin Michek. Marek Sukup odstartoval jako pátý. Všichni byli velmi překvapeni Michalcovým výkonem, ale v depu panoval názor, že vedení neudrží. Michalec však velmi chytrou a plynulou jízdou získával cenné metry na Romančíka a celé pole. Ve čtvrtém kole se Sukup dostal na čtvrté místo před Petra Bartoše. Rozestupy mezi lídry byly velké a nevypadalo to, že se bude bojovat. Pak ale Michek začal zrychlovat, dotáhl se na Romančíka a oba dva stahovali Michalce. Než ho dojeli, Michek překonal Romančíka a byl rozhodnutý, že nechce dojet druhý. Romančíka předjel i Sukup a dramatický závěr byl na světě. Sukup byl v tu chvíli nejrychlejším jezdcem na trati. Pět kol do cíle udělal Michek chybu a vyjel z trati. Tím získal druhé místo Sukup a Michalec si poprvé v životě dojel pro první místo v MMČR. „Zhruba od poloviny závodu se mi začalo rozplétat kolo a nemohl jsem motorku držet ve směru,“ komentuje své vyjetí Martin Michek. Díky jeho vyjetí z trati se do čela šampionátu po první jízdě vyhoupl Marek Sukup.
Žádný bookmaker v tu chvíli nedokázal odhadnout výsledek druhé jízdy. V té nejrychleji odstartoval Jára Romančík s Michkem v zádech. Doslova katastrofální start měl Marek Sukup, který vyjížděl až na chvostu pole. „Hned za žebříkem jsem si vyřadil, a to pro mě byla katastrofa, musel jsem opět dotahovat zezadu,“ říká Marek Sukup. Romančík na čele nechtěl být nikým rušen, a tak otočil plyn na doraz a po pár kolech všem ujel o 10 sekund. Chvíli se za ním zkoušel držet Martin Kohút, ale marně. Pak to zkusil Rudolf Weschta, ale také neuspěl. Nakonec se o to pokusil sám Michek, ale Romančík všechno s klidem vyřešil a dojel si pro své první vítězství v kariéře. Druhý dojel Michek a na třetí místo se prokousal Petr Michalec. Sukup to po mohutné stíhací jízdě dotáhl až na pátou pozici, ale to by tu nesměl být Petr Bartoš, který byl po pádu zdravě naštvaný. Jel velmi agresivně a o páté místo Sukupa připravil. Celkově zvítězil Petr Michalec před Romančíkem a Michkem. „Jsem hrozně rád, že se mi konečně podařilo poprvé zvítězit u nás na mistráku. Povedla se mi kvalifikace a oba starty, to bylo dnes klíčové, aby se mi něco takového podařilo dokázat,“ komentoval šťastný Petr Michalec.
Situace v šampionátu teď nabrala opět řádný spád a Sukup ztrácí na Michka už 7 bodů a do konce jsou ještě čtyři rozjížďky. Další dvě nás čekají 23.8. v Horním Újezdě, ale na zcela předělané tradiční motokrosové trati.
Výsledky:
MX1
Celkově:
1. Michalec Petr (1-3, Spencer life MEDIA Team, Honda)
2. Romančík Jaromír (4-1, TEAM MAX 2, Suzuki)
3. Michek Martin (3-2, Buksa / Ados KTM Team, KTM)
4. Marek Sukup (2-6, KRTZ, Kawasaki)
5. Bartoš Petr (5-6, Orion-RS Petrol team, KTM)
Průběžně:
1. Michek Martin 169b.
2. Sukup Marek 162b.
3. Romančík Jaromír 153b.
4. Bartoš Petr 131b.
5. Michalec Petr 116b.
MX2
Celkově:
1. Wysocki Tomasz (4-1, JD 191 KTM Racing Team, KTM)
2. Szvoboda Bence (1-4, Buksa/Ados KTM Team, KTM)
3. Krč Martin (3-2, SZA Racing team, KTM)
4. Jaulin Sulivan (2-6, Buksa/Ados KTM Team, KTM)
5. Šimko Tomáš (6-3, KRTZ, Honda)
Průběžně:
1. Jaulin Sulivan 165b.
2. Šimko Tomáš 161b.
3. Krč Martin 161b.
4. Szvoboda Bence 135b.
5. Šikyňa Richard 114b.
Ženy
Celkově:
1. Simonová Lucie (1-1, HT Group racing team, KTM)
2. Antošová Jana (2-2, Buksa/Ados KTM Team, KTM)
3. Laňková Barbora (3-3, Action racing team, Suzuki)
4. Hromková Tereza (5-4, HT Group Racing team, KTM)
5. Vítková Kristýna (4-5, HT Group racing team, KTM)
Průběžně:
1. Simonová Lucie 200b.
2. Laňková Barbora 168b.
3. Antošová Jana 163b.
4. Vítková Kristýna 130b.
5. Hallová Tereza 126b.
Veterán
Celkově:
1. Žerava Martin (1-1, SMF, Suzuki)
2. Hrabica Jindřich (2-2, HT Group racing team, Suzuki)
3. Kynčl Michal (3-3, Yamaha Čepelák racing team, Yamaha)
4. Mikas Ladislav (5-4, SMS Jižní Čechy, Honda)
5. Dokoupil Petr (4-6, KRTZ, Yamaha)
Průběžně:
1. Žerava Martin 200b.
2. Hrabica Jindřich 176b.
3. Mikas Ladislav 152b.
4. Skalka Roman 125b.
5. Vašíček Milan 99b.
Foto: Radek Lavička, Petr Záruba