Systém závodu 2013
- Podrobnosti
- Kategorie: Jezdci
- Vytvořeno: 7. 3. 2013 0:13
- Aktualizováno: 30. 3. 2015 10:46
MX1 | MX2 | MX1 | MX2 | MX1 | MX2 | MX1 | MX2 | Veterán | |||
umístění | celkově za dvě jízdy | ||||||||||
umístění | finále A | finále A | finále B | finále B | superfinále | superfinále | superfinále | superfinále | |||
body | body | body | body | body | body | Kč | Kč | Kč | |||
1. | 40 | 40 | 0 | 0 | 40 | 40 | 9 500 Kč | 9 500 Kč | 1. | 1 500 Kč | |
2. | 39 | 39 | 0 | 0 | 39 | 39 | 7 000 Kč | 7 000 Kč | 2. | 1 300 Kč | |
3. | 38 | 38 | 20 | 20 | 38 | 38 | 6 000 Kč |
6 000 Kč | 3. | 1 200 Kč | |
4. | 37 | 37 | 19 | 19 | 37 | 37 | 5 300 Kč | 5 300 Kč | 4. | 1 100 Kč | |
5. | 36 | 36 | 18 | 18 | 36 | 36 | 4 800 Kč | 4 800 Kč | 5. | 1 000 Kč | |
6. | 35 | 35 | 17 | 17 | 35 | 35 | 4 300 Kč | 4 300 Kč | |||
7. | 34 | 34 | 16 | 16 | 34 | 34 | 4 000 Kč | 4 000 Kč | Celkem | 6 100 Kč | |
8. | 33 | 33 | 15 | 15 | 33 | 33 | 3 700 Kč | 3 700 Kč | |||
9. | 32 | 32 | 14 | 14 | 32 | 32 | 3 400 Kč | 3 400 Kč | |||
10. | 31 | 31 | 13 | 13 | 31 | 31 | 3 100 Kč |
3 100 Kč | |||
11. | 30 | 30 | 12 | 12 | 30 | 30 | 2 800 Kč | 2 800 Kč | |||
12. | 29 | 29 | 11 | 11 | 29 | 29 | 2 600 Kč | 2 600 Kč | |||
13. | 28 | 28 | 10 | 10 | 28 | 28 | 2 400 Kč | 2 400 Kč | |||
14. | 27 | 27 | 9 | 9 | 27 | 27 | 2 200 Kč | 2 200 Kč | |||
15. | 26 | 26 | 8 | 8 | 26 | 26 | 2 000 Kč | 2 000 Kč | |||
16. | 25 | 25 | 7 | 7 | 25 | 25 | 1 900 Kč | 1 900 Kč | |||
17. | 24 | 24 | 6 | 6 | 24 | 24 | 1 800 Kč | 1 800 Kč | |||
18. | 23 | 23 | 5 | 5 | 23 | 23 | 1 700 Kč | 1 700 Kč | |||
19. | 22 | 22 | 4 | 4 | 22 | 22 | 1 600 Kč | 1 600 Kč | |||
20. | 21 | 21 | 3 | 3 | 21 | 21 | 1 500 Kč |
1 500 Kč | |||
21. | 20 | 20 | |||||||||
22. | 19 | 19 | |||||||||
23. | 18 | 18 | |||||||||
24. | 17 | 17 | |||||||||
25. | 16 | 16 | |||||||||
26. | 15 | 15 | |||||||||
27. | 14 | 14 | |||||||||
28. | 13 | 13 | |||||||||
29. | 12 | 12 | |||||||||
30. | 11 | 11 | |||||||||
31. | 10 | 10 | |||||||||
32. | 9 | 9 | |||||||||
33. | 8 | 8 | |||||||||
34. | 7 | 7 | |||||||||
35. | 6 | 6 | |||||||||
36. | 5 | 5 | |||||||||
37. | 4 | 4 | |||||||||
38. | 3 | 3 | |||||||||
39. | 2 | 2 | |||||||||
40. | 1 | 1 | |||||||||
Celkem | 143 200 Kč |
{slide=1. Jaký soutěžní systém se pojede v roce 2013 v MMČR v motokrosu?}
Pojede se systémem dvou finále A, jedním finálem B a jedním superfinále. Tzn. třída MX1 a MX2 si odjede samostatně Finále A na 25 minut 2kola a každý jezdec získává za umístění body od 40-ti bodů za první místo do 1 bodu za čtyřicáté místo. Prvních 18 a 18 z každé třídy automaticky postupuje do Superfinále. Zbytek jede finále B na 20 minut 2kola a z tohoto finále B postupují ještě 2 a 2 jezdci z MX1 a MX2 do Superfinále. Tyto dva jezdci ve finále B nebodují, protože získají body za své umístění v Superfinále. Zbytek startovního pole získává ve finále B body od 20-ti bodů za třetí místo místo ve třídě, až po 3 body za dvacáté místo ve třídě. Ve finále B i Superfinále třídy MX1 a MX2 závodí společně, ale body získávají zvlášť. Superfinále se jede na 30 minut 2 kola bodované od 40-ti bodů za první místo ve třídě až po 21 bodů za dvacáté místo ve třídě. Vše je velmi názorně vidět v dokumentu "Systém závodů" a v tabulce rozdělení bodů a odměn.
{slide=2. Proč se pojede právě podle tohoto systému?}
Nový Výkonný výbor (VV) si stanovil pro MMČR několik cílů:
1. Vytvořit systém, který bude atraktivní pro jezdce i diváky
- společné finále B a Superfinále přinese velmi zajímavou podívanou a porovnání výkonnosti napříč třídami
2. Přivést nové závodníky do mistrovství
- tím že boduje každý jezdec znamená, že by se mělo bojovat i tzv. "za dvacátým místem" a každý kvalifikovaný účastník se tak zapíše do výsledkové listiny
3. Sportovně zkvalitnit seriál
- tento systém pomáhá sportu jako takovému, protože účast těch nejlepších jezdců ve společném Superfinále slibuje zajímavé závody
4. Nezvyšovat náklady závodníkům a týmům ale ani pořadatelům např. vícedenními závody
5. Mít atraktivní seriál i pro zahraniční jezdce
- kvalitou závodů a finančním ohodnocením Superfinále si slibujeme větší účast zahraničních jezdců
VV zvažoval společně se zástupcem generálního partnera seriálu a s Richardem Gironi mnoho variant a možností a nakonec se rozhodl právě pro tento systém, protože se mu jevil jako nejvýhodnější pro vytyčené cíle.
{slides=3.Co když se některému přednímu jezdci např. z důvodu technické poruchy nepovede finále A?}
Tento závodník absolvuje finále B (v podstatě Poslední šance) a pokud se umístí na prvním nebo druhém místě, postupuje bez nároku na body za finále B do Superfinále.
{slides=4.Proč postupující z finále B nedostane žádný bod ?}
Jezdec který se přes finále B dostane do Superfinále si zde vyjede minimálně 21 bodů, pokud nastoupí na start. Díky tomu je zachována kontinuita mezi body z finále B a Superfinále. Pokud by dostal i body za finále B, demotivovalo by to nejvýkonnější jezdce postupovat přímo a radši by absolvovali ještě finále B a připsali si další body.
{slides=5.Čím zajistíte, že v Superfinále vedoucí závodník MX 2 jedoucí třeba celkově na třetím místě bude chtít závodit s nejlepšími z MX1, když jeho nejbližší soupeř ve třídě pojede třeba až šestý celkově ?}
V Superfinále se pojede o velmi zajímavé finanční odměny, které na rozdíl od bodů budou společné pro obě třídy a budou tedy odstupňované pro každého účastníka Superfinále podle celkového umístění. Věříme, že závodníci tak budou mít velmi dobrou motivaci bojovat o vylepšení svého celkového umístění. Tabulka finančních odměn zde.
{slides=6.Nemělo by být při bodovém hodnocení větší odstup mezi např. prvním a druhým ?}
Je pravda, že v minulosti byl bodový odstup větší. Od menšího bodového odstupu si slibujeme napínavější souboje během celého roku, protože rozestupy nebudou tak velké. Samozřejmě případné vypadnutí v závodě může casino online být bodově velkou ztrátou. Každý má ale startovní pozici stejnou a po sezóně uvidíme co nám tento systém přinese.
{slides=7.Jaká bude výše vkladu ?}
1000,- Kč vklad a 200,- Kč pojištění.
{slides=8.Co to je za pojištění ? Neměl by ho platit pořadatel ?}
Toto pojištění by pořadatel určitě platit neměl. Jedná se o pojištění odpovědnosti, tedy pojištění pro případ kdy jezdec během závodu někomu něco udělá (např. při pádu). Sám jezdec je povinen mít uzavřené úrazové pojištění - což stvrzuje svým podpisem na přihlášce. Co se týče povinného ručení, vzhledem k tomu, že jezdec na závodě MMČR platí zmiňovaných 200 Kč pojistku odpovědnosti, nepotřebuje ho. Určitě ale doporučujeme povinné ručení mít uzavřené, protože tato pojistka se vztahuje pouze na ten který závod MMČR a pokud tedy jezdec např. někomu něco udělá na tréninku (jedná se ale i třeba o nehodu s motocyklem v depu), nebyl by na tuto situaci pojištěný. Dále se s povinným ručením vydává i zelená karta, která je třeba pro cesty do zahraničí.
{slides=9.Bude na závodech MMČR přítomná televize ?}
Z každého závodu bude záznam České televize a nyní jednáme o zatraktivnění tohoto přenosu.
{slides=10.Kdo bude promotérem MMČR v motokrosu 2013 ?}
BUKSA/ADOS MOTOKROS 2013 nebude mít promotéra ve vlastním slova smyslu. Marketingové a technické zajištění seriálu bude mít jako loni na starosti společnost Supermoto.cz s.r.o. pod vedením Richarda Gironi. Jednotlivé závody pořádají pořadatelé - místní kluby v AČR. Nad celou sportovní částí seriálu, od přípravy tratí po hladký průběh jednotlivých závodů bude bdít nový výkonný výbor spolu s Race support klubem v AČR, tedy sestava lidí, kteří zajišťovali loňské MMČR v motokrosu juniorů a přímo se pak podíleli na hladkém průběhu závodů v Kaplici a Dalečíně. Stejně jako loni by i letos měl být na závodech seriálu přítomen Troja catering.
{slides=11.Jak motivujete jezdce kategorie VETERÁN k větší účasti?}
Motivovat někoho k závodění lze velmi těžko. Buď jsem závodník a závodit chci a to platí napříč všemi třídami (samozřejmě na to musím mít finanční zajištění) a nebo potřebuji k závodění motivovat a potom si mě pořadatel něčím kupuje. My chceme motivovat jezdce kvalitní organizací, větší medializací (televize, tisk, rádio, internet) a odměnami za Superfinále. Co se týče veteránů, nově budou zavedeny odměny za první až páté místo. Výše odměn je uvedena zde.
{/slides}
Žadatelé o souhlas se startem k národní licenci FMS AČR a žadatelé o mezinárodní licenci FMS AČR a vyšší (FIM/UEM) musí doložit pojištení dle Sportovního řádu FIM. Musí proto k žádosti o licenci přiložit kopii pojistné smlouvy na částky:
pro případ trvalých následků ve výši EUR 50.000
pro případ smrti EUR 25.000
pro úhradu léčebného ošetření EUR 10.000
pro transport EUR 4.000
Žadatelé, kteří takové pojištění nemají, si jej mohou uzavřít cestou FMS AČR, respektive jednotlivých SMS. Nabídka je následující.
{tab=Varianta I - národní}
{tab=Varianta II - mezinárodní}
{tab=Varianta III - mezinárodní na osobu a den}
{tab=Otázky a odpovědi}
{slide=Budou vydávány licence bez potvrzeného pojištení ?}
Nebude vydána žádná licence FMS AČR mezinárodní a vyšší (FIM, UEM) ani celoroční souhlas se startem bez dokladu o úrazovém pojištení. Bud žadatelé předloží své pojištění na částky
pro případ trvalých následků ve výši EUR 50.000
pro případ smrti EUR 25.000
pro úhradu léčebného ošetření EUR 10.000
pro transport EUR 4.000
nebo si mohou sjednat pojištení cestou FMS AČR.
{slide=Jak sjednat pojištení cestou FMS AČR resp. SMS}
Žadatelé vyplní formulář „PŘIHLÁŠKA K CESTOVNÍMU A ÚRAZOVÉMU POJIŠTENÍ“, který je zveřejněn na webových stránkách FMS AČR a zde pod článkem. Vyplní jméno, příjmení, adresu, rodné číslo a telefon a zvolí si VYBRANOU VARIANTU pojištění: C1 – C8 / N1 - N3. Pokud má zájem o připojištění denní dávky pro případ hospitalizace následkem úrazu, zvolí si VYBRANOU VARIANTU: H1 nebo H2.
Do položky CELKOVÉ POJISTNÉ uvede příslušnou částku a tuto zaplatí na SMS.
Společně s licencí jezdec obdrží Asistenční kartičku pojištovny.
{slide=Jak dlouho trvá pojištení a jak se obnoví}
Pojištění trvá od 01.01.2014 do 31.12.2014, stejně jako je platnost licence.
Stejně jako licence vyprší na konci roku a společně s novou licencí lze obnovit i casino pojištění.
Pojištění je roční, tak jako licence a také poplatek je roční, tak jako u licence.
Pojištění k jednorázovému souhlasu se startem (k národní licenci) bude provedeno sekretariátem automaticky. Bude v minimálním rozsahu stanoveném FIM a bude v ceně poplatku za souhlas se startem. Jezdec dostane asistenční kartičku s vyznačením doby platnosti pojištění.
{slide=Co dělat v případě pojistné události}
Pojistná smlouva stanoví povinnost jezdce kontaktovat pojištovnu a vyřídit si pojistné plnění sám.
V případě pojistné události, vzniklé z cestovního pojištění při cestě do zahraničí, pojištěný jezdec kontaktuje asistenční službu Travel Guard, a to na telefonním čísle 420 225 341 156.
V případě jakékoliv platby v hotovosti za ošetrení, je nutné uschovat originál účtu za ošetření nebo za léky. Po návratu prosím kontaktujte zástupce pojištovací makléřské společnosti RENOMIA, a. s.
V případě odcizení věcí je nutné v zahraničí kontaktovat policii a nechat si vystavit protokol o odcizení.
Veškeré tyto doklady po svém návratu zašlete na likvidátora společnosti RENOMIA, a. s.
Vznik škodné události nahlaste bez zbytečného odkladu na příslušném tiskopisu (viz. přílohy níže), dopisem, e-mailem nebo faxem na adresu pojištovacího makléře RENOMIA, a. s.:
Ing. Martin IVAN
RENOMIA, a.s.
Vlkova 46
130 00 Praha 3
tel.: 221 421 799, fax: 222 720 855
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pojištovací makléř neprodleně oznámí vznik škodné události pojistiteli.
{/slides}
{/tabs}
{iframe scrolling="auto" frameborder="0" width="980" height="800" }result2013.php{/iframe}